موقع كلية الهندسة - جامعة طنطا
 
الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلالأعضاءالمجموعاتدخول

شاطر | 
 

 احلى شباب ميكانيكا

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
lipo19
New Eng
New Eng


عدد الرسائل : 1
تاريخ التسجيل : 20/10/2007

مُساهمةموضوع: احلى شباب ميكانيكا   الإثنين أكتوبر 22, 2007 1:40 am

afro انا في اولى وكنت حابب حد يفهمني نظام القسم والورق منين وسبب الدبلرة الكتير في القسم وصعوبته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
MoOoOdY
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 2645
العمر : 30
الموقع : http://www.funforworld.com
تاريخ التسجيل : 26/07/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الإثنين أكتوبر 22, 2007 1:49 am

اولا انت نورتنا يا اخ lipo19 واكيد هتلاقى عندنا كل الاجابات للاسئلة الى عندك
اكيد المشرف رامى هيخش يرد عليك فى كل الاسئلة
ونتمنى ان نوافيك بكل الاجابات لكل الاسئلة التى تدور بعقلك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.funforworld.com
ahmed elkomy
مشرف قسم الإبداعات
مشرف قسم الإبداعات
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1772
العمر : 28
تاريخ التسجيل : 02/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الثلاثاء أكتوبر 23, 2007 4:13 am

اه رامي هو حلال المشاكل هو ومنجي
و مرحبا فيك معانا في المنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
mongy
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1017
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 01/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الأربعاء أكتوبر 24, 2007 5:02 pm

و انتا مالك يا عم فتحى ؟؟؟؟ اصلا انتا فى كهربا و حاليا انتا فى مدنى يعنى اصلا ما لكش انك تخش على الموضوع دا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Ramy
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1494
الموقع : amrkhaled.net
تاريخ التسجيل : 27/09/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس أكتوبر 25, 2007 12:28 am

اولا انا هرد علي احمد واقوله ان بتوع ميكانيكا دول لحم كتافك من خيرهم

وانت عايش علي حسنـــــــا ... يا ابني ده انت كل اللي تعرفهم هم شباب ميكانيكا اللي بتقول عنهم انهم مبيحبوش الخير لحد

اما بالنسبة للباشا اللي دبلر
فاحنا كنا جروب في ميكانيكا وكانت مزاكرتنا تقريبا واحده ومكناش بنحضر سكاشن وكده
ومعتمدين علي الكورسات وعلي ورق المعيدين وكده
والنظام ان في دكاتره رخمه لازم تحضرلهم المحاضره علشان الغياب
وتحاول تجيب الورق من اصحابك اللي بيخدوا كورسات
ولوتعرف معيد عندك بيدي كورس خد عنده وريح دماغك
وبعـد كده سيبيها لله لاني زي ما اكتشفت في الاول والاخر بتبقي ارزاق
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
MOKA
New Eng
New Eng


عدد الرسائل : 3
تاريخ التسجيل : 18/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الأربعاء يوليو 23, 2008 2:39 pm

الله يخربيت دى كليه بومه بنت بومه انا كرهتها وكرهتها اكتر واكتر لما دخلت ميكانيكا والنبى يا رامى باشا قولى النتيجه حتطلع امتى عشان عايزاحول اسكندريه واخلص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
يسرا
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
avatar

انثى عدد الرسائل : 4501
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 26/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الأربعاء يوليو 23, 2008 10:36 pm

نصيحه منى لكل حد ادبس في القسم ده ( و علي ضمانتي) لو مش طايق القسم و عندك استعداد انك تضيع سنه بدل ما تقضي طول حياتك في القسم ده(ودي في رأيي مصيبه) ما تدخلش الامتحانات السنه دي و لو شايل اي مواد من اعدادي( وده طبيعي) ادخل المواد دي و كده مجموع المواد دي هينضاف لمجموع اعدادي وكده مجموعك هيذيد و تدخال القسم اللي عايزه وانا عن نفسي في اولي ميكانيكا و مستنيه ظهور النتيجه علشان ارحل بسلام Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
memooo
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 3347
تاريخ التسجيل : 05/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الأربعاء يوليو 23, 2008 11:36 pm

وانا بقول لكل شاب وكل فتاة خدوا النصيحة من الست يسرا

وعلى رأى المثل :
اسأل مجرب ومتسألش رامى (اقصد ومتسألش طبيب)


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
ahm20032003
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 2997
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 20/10/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 12:14 am

tffffffffffff
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://ragelwe6setat.forumotion.com
يسرا
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
avatar

انثى عدد الرسائل : 4501
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 26/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 12:49 am

ده رأيي يا جماعه وانا عن نفسي عملت كده

وعرفت الموضوع ده بالصدفه والي مش مصدقني يروح يسأل استاذ احمد في شئون الطلبه
و دي نصيحه للبنات بالذات و اكيد احنا كلنا عارفين يعني ايه بنت تدخل ميكانيكا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
memooo
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 3347
تاريخ التسجيل : 05/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 1:05 am

ahm20032003 كتب:
tffffffffffff


يا ريت بس لو تكرمت يا عم فتحى توضح شويه

لانى بعيد عنك سمعى تقيل شويه علشان كده مش فاهمك فيا ريت توضح اكتر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
يسرا
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
avatar

انثى عدد الرسائل : 4501
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 26/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 1:13 am

بصراحه انا كمان مش فاهمه TFFFFFFFFFFFFFدي علي مين و ايه يعني

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Ramy
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1494
الموقع : amrkhaled.net
تاريخ التسجيل : 27/09/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 4:00 am

يا يسرا انت وميموووو
مش عارف انتم محسسني ان ميكانيكا دي جهنم
انا معاكم ان دراستها صعبة جدا خصوصا قسم باور ولو عاوزه تعدي بسرعه ممكن تدخلي انتاج
بس مش المستحيل انك تعدي و مش شرط برضه انك تبقي دحيح وليل ونهار بتزاكر
زي ما قولت قبل كده عرفت تظبط نفسك في حضور مع الدكاتره وكورسات خلاص
وحكاية ان بنت في ميكانيكا فده عادي شوية شوفي دفعه اولي ميكانيكا فيها كام بنت
بس عامة القسم يستاهل التعب اسالوا اي حد عن شغل ميكانيكا بور عامل ازاي ومطلوب اد ايه
لكن اني اقعد سنة زيادة في الكلية علشان ادخل قسم تاني والله اعلم هقعد فيه كام سنة كمان
فده من راي انا تفكير في الضياع خالص
وربنا معاكم سواء في ميكانيكا او بره ميكانيكا


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
يسرا
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
avatar

انثى عدد الرسائل : 4501
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 26/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 4:11 am

انا مش بقول انها جهنم بس انا مش حباها و دخلتاها بس علشان

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Ramy
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1494
الموقع : amrkhaled.net
تاريخ التسجيل : 27/09/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 4:18 am

عندك حق فيه كتير اوي دخلوها علشان مجموعهم وهم كارهين اصلا حاجه اسمها ميكانيكا
وانا عن نفسي مقدرشي اكمل في حاجه انا كارهها
بس بصراحة القسم خنيق جدا لاقصي حدود
ومعانا دكاترة مبعرفوش الهزار وكمان الطلبة اللي فيه جد اوي ودحيحة اوي كمان
فربنا يكون في عوني هانت كلها سنتين بس انشاء الله ونترحم من القسم ده خالص
وربنا يكون في عون اللي في اولىىى لسه المشوار طويييييييل
Very Happy
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
يسرا
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
avatar

انثى عدد الرسائل : 4501
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 26/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 4:22 am

YA SOP7AN ALAH YA3NI ANTA MEKANIKA WE KAMN MSH 3AGPK? AMAL HATSHT3'L EZAY TOL 7IATK FI MEKANIKA?

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Ramy
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1494
الموقع : amrkhaled.net
تاريخ التسجيل : 27/09/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 4:27 am

لأه انا داخل ميكانيكا بمزاجي طبعا
لكن مش عاجبني نظام القسم هنا بصراحة
سواء دكاترة او طلبة او معيدين كل حاجه في القسم ده حواليكي بتكرهك في حاجه اسمها ميكانيكا
لكن اللي مخليني مستحمل كل ده اني بحب شغل الميكانيكا وان مستقبلها جـــامد فهمتيني ؟؟؟

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
يسرا
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
مشرفة قسم الموضوعات العامة+القسم الديني
avatar

انثى عدد الرسائل : 4501
العمر : 29
تاريخ التسجيل : 26/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 4:34 am

RAPNA M3AK WE ANA KAN NFSY A7PAHA WE MSH TDEA3 MNY SANA WALAHI PS KWIS ANY MSH KMLT WA 2LA KONT AT32DT 3LA KLAMK DH TAP3N

_________________

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمود
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1428
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 24/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 7:24 pm

على فكرة يا جماعه قسم ميكانيكا ده جامد جدا جدا هو صعب ورخم فى الدراسه بس بجد فيه حاجات لذيذه فى الدراسه برده وشغله جامد جدا ولذيذ برده وانا جربت الاجازة دى لانى بدرب فى شركه برة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Ramy
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 1494
الموقع : amrkhaled.net
تاريخ التسجيل : 27/09/2007

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   الخميس يوليو 24, 2008 7:38 pm

هو احلي حاجه في ميكانيكا انه قسم دماغ لوحــــــــده
بالنسبة لشغله وكده فانا لسه تدريبي هيبدأ كمان فترة بس طبعا في شركة بره الحمد لله
كانت ناقصة كمان نتدرب في الاجازة في الكلية ربنا يكون في عون مدني
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
zantout
Important Eng
Important Eng
avatar

ذكر عدد الرسائل : 775
العمر : 30
تاريخ التسجيل : 14/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: احلى شباب ميكانيكا   السبت يوليو 26, 2008 7:56 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

انا محمد زنتوت

ف تانية بور ميكانيك
ويا رب اروح تالتة

المهم

انا دخلت ميكانيكا بمزاجى

كنت لسه شباب ف اولى كنت الرابع ع القسم الترم اللى فات معايا مادة


الموضوع مش مذاكرة قد ما هو متابعة

اهم حاجة ف ميكانيكا انك تبقى عارف ايه اللى بيجرى ف القسم

ميكانيكا مش وحش بس مش سهل
فيه ناس كتيييييييييييييير تخنق
بس مش كله


معانا يا رب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
احلى شباب ميكانيكا
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Faculty Of Engineering - Tanta University :: أقسام الكلية :: قسم ميكانيكا-
انتقل الى: